Pastor’s Reflection

Sixth Sunday After Easter - May 9, 2021

Pablo Navarro

Dear Friends,

Happy Mother’s Day!

Our Lord tells us emphatically, in today’s gospel proclamation, to love one another. This love flows from the love that He has for us… a sacrificial love that pours itself out for us. Love is not a feeling...it is God’s command to all of us. If we are to remain in Him we need to become the present incarnation of His love for the world...especially for those closest to us.

It is a happy coincidence that this gospel is proclaimed today, Mother’s Day… as perhaps the love of a mother for her child is an example of this love to which God calls us all.

I pray that we may truly come to new life with the light of the Risen Lord so that our anxieties, worries and daily crosses may be given life and new meaning. Please know that I hold you in my prayers and in my heart.

Take time to refresh the life of the Spirit that has been given you. Then witness your faith like disciples and believers throughout the ages. Be assured of my prayers for you and for your dear ones. May the good Lord bless you with wisdom and peace . Please pray for me.

In Christ,
Msgr. Pablo A. Navarro

Reflexión Del Párroco

Sexto Domingo de Pascua de Resurreccion - 9 de Mayo del 2020

Queridos Amigos,

Nuestro Señor nos dice claramente, en el pasaje del Evangelio proclamado hoy, que nos amemos los unos a los otros. Este amor fluye del amor que Dios tiene por nosotros...un amor sacrificado que se derrama continuamente sobre nosotros. El amor no es sentimiento...el amor es un mandamiento de Dios. Si nos vamos a mantener en el Señor tenemos que convertirnos en la encarnación presente de Su amor por el mundo... especialmente a esos que tenemos mas cercanos.

Es una feliz coincidencia que este evangelio se proclama hoy, el Día de las Madres...pues, idealmente, el amor de una madre es el mejor ejemplo de este amor al que Dios nos llama.

Tomen tiempo para meditar y refrescar la vida del Espíritu que se les ha dado en su bautismo. Entonces den testimonio de su fe así como lo han hecho los cristianos en cada siglo. Asegúrense que están ustedes y sus seres queridos en mis oraciones cada día. Que el Señor los fortalezca con salud y con paz. Por favor, oren por mi.

Feliz Día de las Madres!

En Cristo,
Mons. Pablo A. Navarro