Pastor’s Reflection

Eleventh Sunday in Ordinary Time - June 13, 2021

Pablo Navarro

Dear Friends,

The Gospel proclamation today is most clear in that only God is in control. For some of us it takes a life time to learn this lesson after many headaches and heartbreaks. God calls us to respond to His call to serve Him in serving others… everything else we leave to His providence. May the Lord strengthen us to open our minds and our hearts to Him and to His will...for only then will we have peace. The peace the world does not know.

I pray that we may truly come to new life with the light of the Risen Lord so that our anxieties, worries and daily crosses may be given life and new meaning. Please know that I hold you in my prayers and in my heart.

Take time to refresh the life of the Spirit that has been given you. Then witness your faith like disciples and believers throughout the ages. Be assured of my prayers for you and for your dear ones. May the good Lord bless you with wisdom and peace . Please pray for me.

In Christ,
Msgr. Pablo A. Navarro

Reflexión Del Párroco

Domingo Decimo Primero En El Tiempo Ordinario - 13 de Junio del 2020

Queridos Amigos,

La proclamación del Evangelio de hoy nos dice claramente que solo Dios esta en control. Para muchos de nosotros nos cuesta casi toda una vida para aprender esta lección, después de muchos dolores de cabeza y frustraciones. Dios nos invita a responder s Su llamada a servirlo a El en nuestro servicio al prójimo...todo el resto se lo dejamos a Su divina providencia. Que el Señor nos fortalezca para poder abrir nuestras mentes y nuestros corazones a El y a Su voluntad... pues solo así tendremos paz...la paz que el mundo no conoce.

Pido al Señor que puedan experimentar nueva vida en la luz de Jesucristo Resucitado para que nuestros contratiempos y cruces tengan nueva vida. Los mantengo en mis oraciones y en mi corazón. Tomen tiempo para meditar y refrescar la vida del Espíritu que se les ha dado en su bautismo. Entonces den testimonio de su fe así como lo han hecho los cristianos en cada siglo. Asegúrense que están ustedes y sus seres queridos en mis oraciones cada día. Que el Señor los fortalezca con salud y con paz. Por favor, oren por mi.

En Cristo,
Mons. Pablo A. Navarro